Nieuwe PC?

Alle zin en onzin dingen kun je hier posten.

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Barefoot
Beginner
Beginner
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON Zo Sep 16, 2007 2:04 pm

Nieuwe PC?

Bericht door Barefoot »

Aangezien ik vandaag terug kwam van vakantie en toen ik mijn pc aan zette alleen maar een knal hoorde en wat brandend plastic/metaal rook, mijn Processor koeler (waarschijnlijk een maand ofzo) ook al dood is, de Geluidskaart al bijna een jaar kuren heeft (10 keer opstarten voordat windows hem ziet en als ie em ziet moet ik aan het plugje rommelen om hem geluid te laten produceren) en ik erachter kwam dat mijn PC de laatste 2 jaar (en 4 dagen ) niet geupdate is d8 ik, tja misschien langzaam maar zeker tijd voor een nieuwe bak of een grove update.

---
Current System Specs:
Moederbord
Asus M2N-SLI Deluxe

Processor(s)
AMD Athlon 64 X2 4200+ BOXED (Socket AM2)

Geheugen
Corsair 2x1GB PC6400@555 Twin2X DDR2 SDRAM

Hard Disk(s)
2x Western Digital 250GB (WD2500KS, 7200RPM, 16MB, SATAII)
2x Western Digital 500GB

Videokaart(en)
XFX 8800 GTX/600 XT 768Mb GDDR3 (Retail, TV-Out, 2x DVI)

Geluidskaart(en)
Creative SoundBlaster X-FI XtremeMusic 7.1

---

Waarom een nieuwe en niet updaten?
Ik wil gelijk ook graag de PC kast vervangen voor een betere/efficientere die misschien beter voor de airflow is en meer ruimte bied voor eventuele upgrades en de steeds groter wordende componenten.

De vraag is alleen....wat moet ik dan nemen? De videoKaart kan eventueel meegenomen worden naar de volgende PC ik heb nog een Asus Nvidia EN7900GT 256MB DDR3 liggen.
Ik wil graag een PC die weer een paar jaartjes mee kan zoals deze toendertijd tot nu nog steeds goed mee kan. De Prijsklasse ben ik nog niet helemaal over uit, datzal afhankelijk zijn van meerdere dingen, maar denk onder de 1500 Euro.
Wat moet ik dus hebben:
Systeemkast, Voeding, Moederboard, Processor, Geheugen, videokaart (indien de performance niet maar minimaal verbeterd in verhouding met de 8800gtx), CD/DVD Spelers (1 speler en 1 bander), Geluidskaart, Netwerkkaart (indien niet onboard) en natuurlijk genoeg Koeling om de kast ook tijdens de warme zomertjes draaiende te houden met e.v.t. Controllers om de extra koelingen uit en aan te zetten.

Deze PC liefst ook zo stil mogenlijk natuurlijk, ik wil graag mijn game horen en niet de PC erdoorheen/overheen
Tsja, het gaat nog enige tijd duren voordat ik deze PC zowiezo zou gaan bestellen, i.v.m. financiele situatie etc., maar dan kan ik eventueel plannen met prijsstijgingen en dalingen en/of nieuwe releases.

Grtz,
Barefoot

Gebruikers-avatar
Peterselie
1337
1337
BerichtenCOLON 1872
GeregistreerdCOLON Do Okt 07, 2004 8:23 pm

Bericht door Peterselie »

Slechte timing...
Ik w8 tot de Core i7 wat goedkoper word en dan schaf ik een nieuw
systeem aan.
Volgens Tweakers is de AMD Phenom II X4 940 nu een goeie keus.
Afbeelding

DjIdee
Meester
Meester
BerichtenCOLON 644
GeregistreerdCOLON Ma Okt 11, 2004 1:36 pm

Bericht door DjIdee »

Tenzij je geld teveel hebt gaan de meeste mensen nu voor een AMD platform, met een phenom quadcore en een 48xx serie videokaart... Moederborden en geheugens wisselen elkaar aardig af met prijs ed.. I7 is momenteel nog erg duur
Afbeelding

BUTTON_POST_REPLY