Nieuwe Site en webhost

Alle mededelingen van huishoudelijke aard over onze community
GiDo
Meester
Meester
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON Di Okt 05, 2004 8:50 pm

Nieuwe Site en webhost

Bericht door GiDo »

Hallo allemaal.


Op dit moment zijn Bernhard (Archangel) en ik druk bezig met een nieuwe site.

Doordat we een nieuwe site maken wou Beetlejuice over naar een nieuwe webhost omdat hij niet erg tevreden was met de oude/huidige. Zoals je bovenin de search bar kan zien zitten we nu al op die nieuwe server. Het oude forum is compleet overgezet naar de nieuwe host en werkt precies zoals daarvoor.

Er zullen de komende paar weken aardig wat dingen veranderen aan de site en het kan zijn dat hij zelfs een paar uur offline gaat omdat we bezig zijn met het implementeren van de nieuwe site. Mocht dit het geval zijn dan laten we jullie dit vantevoren weten.


Btw: Mochten er door de verhuizing dingen zijn die volgens jullie niet meer werken, Laat het me dan weten. Dan zal ik er naar kijken.

Gebruikers-avatar
dracozna
Spammer
Spammer
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON Do Mrt 10, 2005 2:52 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door dracozna »

Goed bezig :)

Aangezien bendebeukers.net nu vervangen is voor een ip-adres die ik niet kende eerst maar even gechecked of dat de bedoeling was (vandaar de whatsapp) :)
Kan zijn dat je even de juiste theme moet pakken want veel plaatjes zijn nu op het forum niet zichtbaar.

Kunnen jullie al meer vertellen van wat het word? Zulke nieuwtjes zijn altijd wel mooi om mee te lezen.

GiDo
Meester
Meester
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON Di Okt 05, 2004 8:50 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door GiDo »

dracozna schreefCOLONGoed bezig :)

Aangezien bendebeukers.net nu vervangen is voor een ip-adres die ik niet kende eerst maar even gechecked of dat de bedoeling was (vandaar de whatsapp) :)
Kan zijn dat je even de juiste theme moet pakken want veel plaatjes zijn nu op het forum niet zichtbaar.

Kunnen jullie al meer vertellen van wat het word? Zulke nieuwtjes zijn altijd wel mooi om mee te lezen.
Zou je me kunnen vertellen weke plaatjes niet werken? dan kan ik kijken waar ik ze moet plaatsen.

Gebruikers-avatar
Beetlejuice
Administrator
Administrator
BerichtenCOLON 960
GeregistreerdCOLON Di Okt 05, 2004 4:13 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door Beetlejuice »

In ieder geval in de bovenbalk mist een BB logo, staat nu X-treme skin, ook al vind ik het voor nu wel handig om meteen te zien of ik op de oude of de nieuwe hosting zit.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Remi
Uber spammer
Uber spammer
BerichtenCOLON 3035
GeregistreerdCOLON Do Okt 07, 2004 12:55 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door Remi »

Our newest member goip4kn..... de spambots zijn terug!

Gebruikers-avatar
dracozna
Spammer
Spammer
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON Do Mrt 10, 2005 2:52 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door dracozna »

Remi schreefCOLONOur newest member goip4kn..... de spambots zijn terug!
antibot en registratie-instellingen waren aangepast. Ik was al benieuwd hoe lang het zou gaan duren......

Gebruikers-avatar
dracozna
Spammer
Spammer
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON Do Mrt 10, 2005 2:52 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door dracozna »

GiDo schreefCOLON
dracozna schreefCOLONGoed bezig :)

Aangezien bendebeukers.net nu vervangen is voor een ip-adres die ik niet kende eerst maar even gechecked of dat de bedoeling was (vandaar de whatsapp) :)
Kan zijn dat je even de juiste theme moet pakken want veel plaatjes zijn nu op het forum niet zichtbaar.

Kunnen jullie al meer vertellen van wat het word? Zulke nieuwtjes zijn altijd wel mooi om mee te lezen.
Zou je me kunnen vertellen weke plaatjes niet werken? dan kan ik kijken waar ik ze moet plaatsen.
Bijlagen
shot.jpg
shot.jpg (242.87 KiB) 3234 keer bekeken

Gebruikers-avatar
Beetlejuice
Administrator
Administrator
BerichtenCOLON 960
GeregistreerdCOLON Di Okt 05, 2004 4:13 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door Beetlejuice »

Die plaatjes doen het bij mij wel.
Automatisch inloggen werkt niet maar zou wel weer moeten werken als er een domein aan gekoppeld is.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
dracozna
Spammer
Spammer
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON Do Mrt 10, 2005 2:52 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door dracozna »

Beetlejuice schreefCOLONDie plaatjes doen het bij mij wel.
Automatisch inloggen werkt niet maar zou wel weer moeten werken als er een domein aan gekoppeld is.
Vreemd, de plaatjes krijg ik niet op mijn pc thuis als op het werk.

In de tussentijd heb ik de antibot-instellingen maar weer terug gezet naar de V&A met 1 vraag.
En weer wat spam-accounts en berichten verwijderd.

GiDo
Meester
Meester
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON Di Okt 05, 2004 8:50 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door GiDo »

Sorry mensen.

Wat familie drama hier dus was nog niet helemaal klaar met de anti spambot dingen.

Mooi dat het met die vraag opgelost is en ik zal zodra het hier wat rustiger is geworden er mee bezig.


Ik krijg inderdaad die plaatjes gewoon te zien Dracozna. Ze staan ook gewoon op de server op de juiste plaats dus moet goed zijn.

GiDo
Meester
Meester
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON Di Okt 05, 2004 8:50 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door GiDo »

Ik heb de captcha aangepast. Had ff wat afleiding nodig.

Laat me weten wat jullie er van vinden.

Gebruikers-avatar
dracozna
Spammer
Spammer
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON Do Mrt 10, 2005 2:52 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door dracozna »

GiDo schreefCOLONIk heb de captcha aangepast. Had ff wat afleiding nodig.

Laat me weten wat jullie er van vinden.
Als het werkt vind ik het prima :)

De plaatjes heb ik niet in chrome maar wel in firefox btw. Misschien dat het vanzelf oplost als de dns goed staat (en geen verwijzing naar het ip-adres staat)

Gebruikers-avatar
Beetlejuice
Administrator
Administrator
BerichtenCOLON 960
GeregistreerdCOLON Di Okt 05, 2004 4:13 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door Beetlejuice »

De oude site wilden wij niet overzetten maar alleen screenshots van maken.
De oude site zou als die wel overgezet werd een open deur kunnen vormen voor hackers etc gezien de leeftijd.
maar om de screenshots te maken moet de oude site wel benaderd worden en ik zie helaas niet waar hij nu staat.
Zou iemand mij daarin kunnen wijzen want ik kom wel een map phpoud tegen waar het volgens mij in moet zitten maar kom niet de site zelf tegen.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
dracozna
Spammer
Spammer
BerichtenCOLON 959
GeregistreerdCOLON Do Mrt 10, 2005 2:52 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door dracozna »

Screenshots? Lijkt me niet echt handig :-\
De oude site werkt ook niet meer omdat die gebruik maakt van oude code dus bekijken lukt zowieso niet, vandaar dat ik hem verplaatst heb.

Ik heb nog wel een datadump van de oude site ergens. Daar gaat het toch uiteindelijk om. Ik had begrepen dat het overgezet ging worden naar wordpress, als je aan kan geven hoe je de data wilt hebben dan kan ik wel een export maken zodat je ze in wordpress kan inladen.

Gebruikers-avatar
Beetlejuice
Administrator
Administrator
BerichtenCOLON 960
GeregistreerdCOLON Di Okt 05, 2004 4:13 pm

Re: Nieuwe Site en webhost

Bericht door Beetlejuice »

Ok dus als ik het dan goed begrijp dan is er niks meer wat ons bind aan deze oude provider.
Dan kan ik de domeinen over laten zetten en wanneer de nieuwe site draait kunnen we zien of de datadump in de nieuwe site ingeladen kan worden.
Afbeelding

BUTTON_POST_REPLY